Контакти Мапа сайту

Національні культурні особливості споживача

Навчитися поважно ставитися до будь-якого з факторів підприємницької діяльності - справа честі для фахівців, які несуть відповідальність за достовірність інформації та якість прийнятих на їх підставі рішень. Особливо це стосується фахівців маркетингового спрямування, на яких серйозно нарікають управлінці, стверджуючи, що 70% невдач, що супроводжують їх ефективні проекти та заходи, виникають за їх вини.

Уявіть собі здивування керівництва компанії Chase and Sanborn, коли зазнала поразки їхня спроба впровадити на французький ринок такий продукт як розчинна кава. Виявляється, маркетологи навіть уявити собі не могли, що у Франції до цього напою ставляться більш «чуйно» ніж в Англії. Але ви, мабуть, зможете уявити реакцію менеджера, який почув такі несвоєчасні роз’яснення причин фіаско проекту в умовах відносної стабільності ринкової кон’юнктури! Ще один приклад. Коли американська компанія дізналась, що в Японії відсутній в продажу кетчуп, такий популярний на батьківщині, відбулася дуже швидка експансія на японський ринок - компанія хвилювалась, щоб конкуренти, не дай боже, не встигли захопити на ньому лідерство. Причини, через які національний ринок до цих пір залишився «неохопленим» кетчупом, з’ясовані не були. Маркетингові дослідження – через їх складність і тривалість - не були проведені, інакше стала б зрозумілою причина «ігнорування» цього продукту: соєвий соус – традиційна для Японії приправа, для якої кетчуп не може виступити товаром-замінником.

Ці приклади є поодинокою демонстрацією світового досвіду «помилок», обумовлених культурними розбіжностями в зовнішньому середовищі.

Вивчення «Національних культурних особливостей споживача» дозволить  з’ясувати, які саме фактори, в тому числі форма виходу підприємства на зовнішні ринки, впливають на рівень поглиблення в дослідження культурного середовища зарубіжних ринків, що «уможливлює» спроби компаній зрозуміти зарубіжну культуру, і як її розуміння впливає на реалізацію функцій управління в сфері зовнішньоекономічної діяльності. Отже, більш поважного ставлення, пильності та дорогоцінної уваги до речі, вартій того, - національним культурним особливостям зарубіжного споживача!